دوربین مدار بسته در ساختمان های هوشمند

دوربین مدار بسته در ساختمان های هوشمند

دوربین مدار بسته در ساختمان های هوشمند 1920 1280 admin

دوربین مداربسته در ساختمان های هوشمند :

دوربین های مداربسته نقش مهمی در جوامع امروزی دارند. با این وجود بسیاری از مردم نمی دانند که انواع مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارد که هر کدام مناسب محیط و شرایط متفاوتی طراحی شده اند و انتخاب صحیح آن ها بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه به توضیح انواع دوربین های مداربسته می پردازیم و دلایل تناسب آن ها برای محیط های مختلف را بیان می کنیم.

انواع دوربین های مداربسته :

  • دوربین های با فناوری دارک فایتر (دوربین های دید در شب)

این دوربین ها می توانند تصاویر رنگی را در شرایط بسیار کم نور ضبط کنند. فناوری دارک فایتر می تواند در روز یا شب مورد استفاده قرار گیرد و به لطف طیف وسیعی از قابلیت های آن ، عملکرد مطلوبی را ارائه می دهد.

این نوع دوربین ها به سنسور پیشرفته cmos نیم اینچی مجهز هستند که به دستگاه اجازه می دهد تا تصاویر با کیفیت بالا را ضبط کند و نیازی به منبع نور اضافی نداشته باشد. به همین دلیل این دستگاه ها مناسب نگهبانی در شب هستند.

  • دوربین های ANPR/LPR

دوربین های ANPR و LPR برای خواندن و ذخیره ی پلاک های وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند. ANPR مخفف عبارت «تشخیص خودکار شماره ی پلاک» و LPR کوتاه شده ی عبارت «دوربین های شناسایی پلاک» هستند. از این دستگاه ها برای به دست آوردن اطلاعات وسیع در یک منطقه ترافیکی در جهت ارتقاء امنیت منطقه استفاده می شود.

  • دوربین های دام (گنبدی)

دوربین های دام یکی از رایج ترین دوربین های مداربسته برای محیط های داخلی و خارجی است. شکل منحصر بفرد این نوع دستگاه ها باعث شده که تشخیص جهت دوربین برای افراد در محیط سخت باشد. این حسن طراحی، یک عامل بازدارنده قوی برای مجرمان است.

  • دوربین های بولت

دوربین های بولت ، استوانه‌ای شکل هستند و برای محیط هایی با فضای باز مناسب‌اند. نقاط قوت آن ها در ضبط تصاویر با فاصله ی زیاد است. محفظه ی این دوربین آن را در مقابل باران و نفوذ گرد و غبار ایمن ساخته است. این دستگاه ها را می توان به راحتی توسط براکت به دیوار نصب کرد و بسته به کاربری آن به لنز های ثابت یا متحرک تجهیز نمود.

  • دوربین های C-mount

دوربین های C-mount قابلیت تغییر لنز دارند که استفاده از آن ها در محیط های مختلف را امکان‌پذیر ساخته است. به لطف تغییر پذیری لنز ها، این دوربین ها قابلیت ضبط تصاویر با فاصله ی بیش از ۴۰ فوت را دارند. در حالی که لنز های سایر دوربین های مداربسته حداکثر فاصله ای معادل ۳۵ تا ۴۰ فوت را پوشش می دهند.

  • دوربین های day/night شب و روز

دوربین های day/night قادر به کار در محیط هایی با روشنایی معمولی و ضعیف هستند. این دوربین ها نیازمند نور های مادون‌ قرمز داخلی نیستند چرا که می توانند با استفاده از تراشه های تصویر برداری فوق حساس خود ، در محیط هایی با نور کم اقدام به ضبط تصاویر با کیفیت بالا کنند. به همین علت ، این دستگاه ها مناسب استفاده در محیط هایی با فضای باز هستند جایی که دوربین های مادون‌ قرمز عملکرد مطلوبی ندارند.

  • دوربین های PTZ یا دوربین های مداربسته گردان:

این دوربین ها قابلیت چرخش به اطراف و بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی را دارند. این دوربین ها مناسب استفاده در موقعیت هایی هستند که یک اپراتور یا نگهبان در حال رصد منطقه از طریق آن ها است.

  • دوربین های مدار بسته (CCTV)

این نوع دوربین ها مناسب نصب در محل های مخفی هستند. دوربین مدار بسته قادر است وقوع سرقت یا ارتکاب جرم را ضبط کند. ویژگی مخفی بودن آن ها باعث می شود مجرمین متوجه محل آن ها نشوند. بنابراین دوربین های مدار بسته از آسیب در امان هستند.

  • دوربین های حرارتی / دوربین های مادون قرمز

دوربین حرارتی و مادون قرمز ، یکی از بهترین دوربین های نظارتی ۲۴ ساعته در اطراف فرودگاه ها، بنادر و بسیاری دیگر از زیرساخت های حیاتی است که تصویری واضح را بدون توجه به روز یا شب بودن زمان به ارائه می دهد. دوربین های مادون قرمز LED هایی در اطراف لنز خود دارند که به آن ها کمک می کند تا اجسام متحرک را در محیط تاریک شناسایی کنند. دوربین های حرارتی نیز توانایی ضبط تصاویر تا فاصله ۳۰۰ متری را دارا هستند.

  • دوربین های شبکه ای

این دوربین ها تصاویر را از طریق اینترنت یا شبکه در دسترس قرار می دهد. دوربین های شبکه ای پاسخگوی نیاز های داخلی سازمان ها و یا نیازهای تجاری می باشند چرا که بدون نیاز به حضور شخص در محیط می توان از جزئیات وقایع با خبر شد.

  • دوربین های HD

این نوع دوربین ها از وضوح تصویر بالایی برخوردار هستند و معمولاً در محیط هایی با ریسک وقوع جرم بالا مانند بانک ها و کازینوها استفاده می شوند. برای حفظ امنیت بالا از این دستگاه ها برای فیلمبرداری از تمام افراد در هنگام ورود و خروج استفاده می کنند. این دوربین ها برای تشخیص سوء رفتار مناسب هستند و به کاربر اجازه می دهند تا بدون کاهش کیفیت تصاویر در هنگام بزرگ نمایی ، از آن به عنوان سند در هنگام محاکمه استفاده کند.