نکاتی ارزشمند در مورد کلید لمسی خازنی

کلید لمسی

نکاتی ارزشمند در مورد کلید لمسی خازنی

نکاتی ارزشمند در مورد کلید لمسی خازنی 2560 1707 admin

نکاتی ارزشمند در مورد کلید لمسی خازنی

مزایای استفاده از کلیدهای لمسی خازنی چیست؟

کلید لمسی های خازنی چیست؟

کلید لمسی خازنی نوعی کلید لمسی الکتریکی کنترل شده با لمس است که با اندازه گیری تغییر در ظرفیت کار می کند. این دقیقاً همان روشی است که یک تلفن هوشمند خازنی معمولی کار می کند: هنگامی که سطح را لمس می کنید ، یک بار الکتریکی کوچک از بدن شما به کلید لمسی منتقل می شود که متعاقباً باعث تغییر ظرفیت می شود. کلید لمسی این تغییر را تشخیص می دهد ، و با دستور مناسب پاسخ می دهد.

با لمس یک کلید لمسی خازنی ، این بار الکتریکی، بار الکتریکی کلید لمسی را مختل می کند. بنابراین ، باعث تغییر در ظرفیت خازنی می شود و به دلیل این تغییر ، کلید لمسی می تواند زمان و مکان لمس را تشخیص دهد.

ساخت کلید لمسی خازنی:

یک کلید لمسی خازنی از سه لایه اصلی ، پانل ، مدار و هلدر تشکیل شده است:

این پانل با تاثیر از آثار هنری گرافیکی طراحی می شود و می تواند شامل تقسیم بندی ها ، نقش برجسته ، پوشش ها ، چسب ها و بافت انتخابی باشد.

مدارات کلید از نوع  مدار چاپی انعطاف پذیر و یا مدار مدار چاپی ساده خواهد بود.

هلدر قسمت نهایی کلید لمسی خازنی است و باید دارای خارهایی برای نصب پانل روی آن باشد.
متداول ترین موادی که برای پانل ها استفاده می شود ، پلاستیک ، اکریلیک و شیشه است

کلید لمسی های لمسی خازنی به طور گسترده ای در هوا فضا ، تجهیزات نظامی ، ابزار پزشکی ، کنترل اطلاعاتی ، لوازم تجاری ، محصولات امنیتی و غیره استفاده می شود. کلید های لمسی خازنی همچنین به طور گسترده ای در زمینه های الکترونیکی مصرفی ، لوازم خانگی ، سیستم امنیتی خودرو ، برنامه LED ، روشنایی لامپ ها ، برنامه فتوولتائیک خورشیدی ، صدا، باکسهای ترمینال تلفن همراه و غیره  استفاده می شود.

ویژگی های اصلی کلید لمسی های خازنی:

  • ظاهری زیبا با وضوح گرافیکی بالا
  • طراحی مهر و موم شده اطمینان از عملکرد بالا و مقاومت در برابر سایش
  • ضد خش  تغییر شکل
  • طول عمر بالا
  • ضد آب و ضد نویز
  • بدون نیاز به تماس خطرناک با اتصالات
  • – ساختار ساده کم هزینه.
  • راحتی عملیات
  • – حساسیت عالی

مزایای محصول:

در کلید لمسی خازنی هیچ قسمت مکانیکی وجود ندارد و در مقایسه با نمونه مکانیکی آنها طول عمر بیشتری دارد. علاوه بر این ، کلید لمسی های خازنی می توانند در برابر سخت ترین محیط ها از جمله محیط های بیرونی مقاومت کنند. اگر نفوذ خاک ، گرد و غبار یا رطوبت نگران کننده باشد ، کلید لمسی خازنی احتمالاً بهترین گزینه برای جایگزینی یک کلید الکتریکی است.

نکته کلیدی که باید در مورد کلیدهای خازنی بخاطر بسپارید این است کلید های لمسی خازنی که برای کارکرد، به تماس مستقیم با هر جسمی رسانا و یا نارسانا نیاز ندارند. به همین دلیل است که استفاده از قلم معمولاً کارایی نخواهد داشت (مگر اینکه قلم خازنی باشد). کلیدهای کنترل لمسی خازنی در واقع می توانند لمس انگشت را از طریق ضخامت بیش از 20 میلی متر از پوسته مواد عایق ، مانند شیشه یا فیلم پلاستیکی تشخیص دهند. این مورد برای ما اطمینان حاصل می کند که حساسیت ، ثبات و قابلیت انطباق محصول با شرایط محیط در استفاده طولانی مدت تغییر نمی کند و در نتیجه دارای قابلیت ضد آب و ضد نویز است.

کلید های لمسی خازنی، نیازی به لمس مستقیم فلز، توسط کاربر ندارند که این امر می تواند خطرات احتمالی ایمنی را از بین ببرد. بخشی از مدار لمسی در پشت پوسته مواد عایق قرار گرفته است ، ساخت صفحه کلید آب بندی شده نسبت به رطوبت محیط اطراف امری آسان است. هیچ اجزای مکانیکی ندارد ، فرسوده نمی شود ، طول عمر زیادی دارد و می تواند هزینه های بعدی نگهداری را کاهش دهد.