تفاوت های یک کلید لمسی با کلید لمسی !!!

خانه هوشمند پارمیس | کلید لمسی

تفاوت های یک کلید لمسی با کلید لمسی !!!

تفاوت های یک کلید لمسی با کلید لمسی !!! 2480 829 admin

همه ما بارها و بارها و به مناسبت های مختلف ، ضرب المثل (هر گردی گردو نیست) را شنیده و در بسیاری موارد تجربه کرده ایم .  یکی ازمشهود ترین مواردی که این ضرب المثل می تواند در مورد آن به شدت صادق باشد اقلام تولیدی صنعت الکترونیک ،  نظیر کلیدهای لمسی می باشد . برای اینکه بتوان یک کلید لمسی را با قیمتی بسیار مناسب تر از کلیدهای لمسی استانداردی  همچون پارمیس به بازار عرضه کرد به صورتی که قابل تشخیص برای مشتری نباشد راهها ، شگردها و روش های متعدد و زیرکانه ای وجود دارد که در زیر سعی می شود به تعدادی از آنها اشاره نماییم .

این موارد به شما کمک می کند که بجای اعتماد به غرفه ها ، فروشگاه ها ، افراد خوش نما و یا جعبه ها و پروموشن و نورهای رنگارنگ و  فریبنده ، یک کلید  لمسی را از جوانب نامشهود و پنهان از نظر آن بررسی نموده و سپس اقدام به خرید نمایید.

 

  • کیفیت ضعیف جنس رویه و یا پانل کلید لمسی  :

در بسیاری از موارد ، تولید کنندگان اجیر فاقد اخلاق و یا غیر حرفه ای ، برای کاهش قیمتی فریبنده و جدی به جای استفاده از شیشه ( گلاس ) اولترا کلیر از شیشه های معمولی و یا شیشه پلاستیک ( پلکسی گلاس ) در تولید پانل استفاده کرده و آن را با کلامی فریبنده به مشتری گلاس معرفی می کنند و یا ممکن است به صورتی غیر اخلاقی ، پانل های پلکسی گلاس را با پانل های شیشه با طرحی همسان ، در یک سفارش مخلوط کرده و تحویل نمایند و موقع تحویل ، با دقتی فریبنده ، یک عدد پانل گلاس نشان شده را به عنوان نمونه به مشتری تحویل بدهند و یا اینکه پانل هایی تماماً شیشه تحویل می دهند ولی برای کاهش هزینه از روش های برش و ساب غیر حرفه ای که ناگونیایی و ناهمگونی ابعاد ایجاد می نماید در تولید استفاده می کنند که وقتی چند کلید لمسی در کنار یکدیگر نصب شوند این مورد مشهود خواهد بود و یا در بخش کنترل کیفی ، در مورد  لب پریدگی و هزار عیب پانل ها ، ملاحظات کمتری به خرج داده و هزینه ها را با کاهش ضایعات به نحو چشم گیری کاهش می دهند و یا از رنگ های متفرقه به جای رنگ های اروپایی در چاپ پانل ها استفاده می کنند که در بدو امر ، براقی و جلوه خوبی دارند ولی در دراز مدت مشکلات بسیاری را به نمایش خواهند گذاشت .

در مورد ایرادات پانل های پلکسی گلاس می توان گفت که  به غیر از تغییر رنگ احتمالی متریال ، پس از یکی دوبار نظافت ، پانلی پر از خش را به نحوی که قابل تحمل نخواهد بود خواهیم داشت . البته اصولاً فروشنده ها ، برای موفقیت در فروش ، تمامی این ضعف ها را انکار کرده و حتی برای اثبات نظریات خود دلایل پیش طراحی شده ای ارائه می دهند که در اینجا ، خریدار خود می بایست به کمک قضاوت عاقلانه ، مراقب فریب ها و ترفند های فروش غیر صادقانه بوده و سرمایه خود را از تاراج محافظت نماید .

 

  • طراحی و تولید مدارات خطرناک و نا ایمن و ارزان قیمت  :

در بسیاری موارد مشاهده شده است که تولید کننده به سفارش فروشنده و در جهت کاهش قیمت ،  اقدام به طراحی وتولید مداراتی ناقص می کند که از لحاظ قیمتی بسیار اقتصادی بوده ولی از لحاظ خطر برق گرفتگی و مشکلاتی که می تواند برای افراد خانواده ایجاد کند. خصوصا درمواقعی که به هردلیل پانل کلید برداشته می شود،  می تواند صدمات و خطرات شدید جانی، برای هر یک اعضای خانواده ایجاد نماید.

 

  • خرید و مصرف قطعات قدیمی و  انبار مانده از برندهای متفرقه و نوظهور :

شرکت پارمیس برای افزایش کیفیت محصولات سعی می نماید از قطعاتی که توسط برندهای مطرح بازار جهانی تولید می شود در تولید استفاده نماید ( نظیر خازن های ژاپنی ) ولی به کرات دیده شده است که تولید کنندگان اجیر تجار سودجو و فاقد مسئولیت حرفه ای با خرید قطعات تولید شده سال ها پیش که برای مدتها در انبار مانده و دارای قیمتی بسیار پایین می باشد اقدام به تولید محصولاتی می کنند که تنها برای یکبار تست و تحویل به مشتری کارایی داشته و نمی تواند در دراز مدت ، آسایشی برای خانواده فراهم آورد و سر انجام خریدار را به دور ریختن تمامی محصولات خریداری شده مجبور می نماید و مضاف بر آن ، مصرف کننده  برای همیشه از مصرف کالاهای مشابه آن زده خواهد شد.

 

طول عمر بسیار کم محصولات و یا خطرات و مضرات جانبی به علت ضعف در دانش و طراحی سخت افزاری و نرم افزاری و یا به علت تمایل به سودجویی صرف با تولید کالای ضعیف :

بسیاری از مجموعه های نوپا و فاقد تجربه ، به علت عدم توان مدیریت تیم های تخصصی و یا با قصد فریب و سودجویی ، اقدام به تولیداتی می کنند که بیشتر جنبه ظاهری داشته و اصطلاحاً به آن به جای عنوان محصول کامل ، عنوان نمونه ضعیف اطلاق می گردد . این موارد ضعف می تواند به عنوان مثال استفاده از ماژول wifi بجای RF و قطعاتی به غیر از رله در کلید که باعث گرم شدن و فرسوده شدن مدار و قطعات محبوس در قوطی کلید در دیوار و کاهش شدید عمر محصول شده و یا استفاده از بستر ارتباطی بسیار مضر wifi بجای بستر سالم و ایمن و کم مصرفی نظیر RF در محصول که آن هم باعث فشار جریان به تغذیه کلید لمسی و پخش امواج مضر همانند یک مودم wifi  در اتاق کوچک شما می شود باشد .

برای توضیح بیشتر این ایراد پنهان می توان گفت  اگر شما سه کلید لمسی wifi در اتاق کوچک فرزند خود نصب کرده باشید همانند آنست که سه مودم پرقدرت  wifi  بالای سر فرزند عزیز تر از جان خود نصب کرده اید که از شب تا صبح امواج مضر در اتاق او منتشر نماید ولی در مورد کلیدهای  RF نظیر کلید های لمسی پارمیس ، تنها در زمانی که ریموت برای کسری از ثانیه فشرده می شود ما پخش امواج خواهیم داشت و پس از آن فضا کاملاً ایمن خواهد بود . ماژول های wifi شاید برای بعض تجهیزات مثلا کنترلر IR که به تعداد کم در یک واحد مسکونی به کار گرفته می شوند از بعد سلامت توجیه داشته باشد ولی برای استفاده در کلید لمسی که در یک واحد مسکونی به تعداد زیاد استفاده می شود پذیرفتنی نیست . این قبیل فروشندگان سودجو به جای اینکه به حوزه مهندسی و تولید محصولات سالم ورود نمایند به این نتیجه می رسند که با پر رنگ کردن بعض خصوصیات فریبنده و غیر ضرور کلیدهای لمسی wifi ،  ذهن خریدار را از مضرات بسیار آن ها به سمت اندک ویژگی های غیر ضروری آن منحرف نموده و فروش محصول غیر استاندارد خود را محقق نمایند.

 

  • عدم تعریف استانداردهای مناسب برای تولید ، نصب و کاربری:

این مورد نیز مستلزم هزینه های مدیریتی بوده که اصولاً مجموعه های نوپا و غیر حرفه ای هنوز به این مرحله نرسیده و این مورد را پوشش نداده اند و نبود این استانداردها نیز می تواند در آینده، هزینه های جانی ومالی خطرناک و زیان باری را به خریدار تحمیل نماید.

 

  •  ضعف در خدمات و پوشش نیازهای مشتریان:

اصولاً مجموعه های های فیک و صرفاً فروش محور ، توجهی به بعد از فروش نداشته و به سراغ خریدارانی می روند که با تله قیمت های پایین در دام آنها افتاده و فراموش می کنند که قیمتی که در آن خدمات در نظر گرفته نشده باشد نمی تواند تضمین مناسبی برای خدمانی باشد که آنها در آینده برای آرامش در استفاده از محصول نیاز دارند.

 

  •  پشتیبانی بلا تکلیف و صرفاً ادعایی :

مجموعه های نو ظهور بر خلاف تمامی شعارها و ادعاهایی که دارند به ندرت در فضای رقابتی باقی مانده و بسیاری از آنها در کشاکش چالش های رقابتی به راحتی حذف می شوند و آن گاه خریدار می ماند و کالایی که پشتوانه و پشتیبانی ندارد و ترک فوری استفاده از آن بر استفاده پر از استرس آن می چربد .

 

  • ضمانت های تبلیغاتی و اثبات نشده :

بسیاری از مجموعه های تولیدی ،  بدون داشتن پشتوانه تحقیقاتی و بدون گذراندن تست های لازم و مختلفی نظیر رطوبت و گرما و گرد و غبار و… ادعاهایی را در مورد میزان سنوات ضمانت محصولات مطرح می کنند که حتی خود باوری به تحقق و  انجام آن ندارند و صرفاً برای ماندن در گردونه رقابت به آن متوسل می شوند غافل از آنکه آنچه می ماند صداقت است و دیگر هیچ.

 

  • عدم پایایی و همسانی عملکرد در طول زمان و در حجم بالای تعداد کلید نصب شده :

یک محصول با کیفیت باید بتواند در طول سنوات متعدد و در فضایی که کثرت نصب تعداد محصول وجود داشته باشد عملکردی ثابت و بدون نوسان ،  همانند شرایطی از خود نشان دهد که  به صورت تک مورد تست قرار می گیرد . باید از لحاظ کیفیت عملکرد ، میان هزاران کلید تفاوت نامحسوسی وجود داشته باشد و یا اینکه اگر هم زمان ده کلید و یا بیشتر در یک محیط استفاده می شود بر روی یکدیگر تاثیر متقابلی نظیر کاهش عملکرد و کیفیت آن نداشته باشند . به عنوان مثال یک کلید ممکن است در تعامل با ریموت پایایی مطلوبی داشته باشد ولی وقتی صحبت از یک برج مسکونی و صدها کلید در طبقات مختلف شد تداخل امواج و یا کاهش کیفیت برد ریموت اولین چیزیست که ممکن است از کاربران سلب آسایش نماید . لازم به ذکر است که این مورد و موارد مهم دیگری نظیر عمر مفید محصول و خدمات و پشتیبانی در موقع خرید ، قابل تست و لمس برای مشتری نیستند و فروشنده ها هم اصولاً با وجود این مشکلات در موقع فروش در آن لحظه به کتمان روی آورده  و اینجا تنها راهی که برای مشتریان باقی می ماند این نکته است که به سراغ مجموعه های معتبری رفته که سالیان سال است به تولید و عرضه اشتغال داشته و از بوته رضایت مندی مشتری در فروشهای کثیر و متعدد سربلند بیرون آمده اند.

 

  •  افتادن در دام کالاهای دارای ظواهر فریبنده و بی کیفیت چینی :

در بازارهای جذابی نظیر کلید های لمسی که در ایران توسط تولید کنندگان پیشرو با زحمت فراوان  ایجاد شده است  همیشه سرکله کالاهای چینی خوش رخ و خراب باطن محصول تولید فله ای و انبوه،  با قیمت های استثنایی پیدا می شود که می آیند تا ضمن غارت آن بازار و ضربه زدن به کالاهای باکیفیت داخلی با کمک جهل خریداران سودی کلان و مقطعی را برداشت نموده و تولید کنندگان پرتلاش داخلی را نیز از میدان به در کرده و جا را برای بازار آینده محصولات باکیفیت چینی که در پس آن با برند جدیدی وارد بازار می کنند باز نمایند.

 

  •  استفاده از منبع تغذیه های ضعیف و پر مصرف در تولید :

بسیاری از مداراتی که با نگرش حداقل قیمت تمام شده تولید می شوند دارای مدار تغذیه ای ناقص و بسیار خوش قیمت بوده که این تغذیه های ضعیف ، در دراز مدت باعث اسقاط کلید و ضربه زدن به دیگر تجهیزات برقی منزل و اتلاف سرمایه خریدار و افزایش مصرف برق واحد به جای کاهش آن که هدف اصلی خرید محصولات هوشمند است می شوند .

 

  •  حذف بعض قسمت های سخت افزاری مهم مثلا ریموت کنترل :

بعض فروشندگان برای کاهش قیمت تمام شده سعی می کنند قسمتی مهم از تولید را حذف و با تولیدی ناقص الخلقه کالایی به ظاهر لمسی و با قیمت مناسب  عرضه نمایند تا بتوانند در مرحله مقایسه ابتدایی قیمت موفق شده و مشتری را جذب نمایند . مثلا برای مشتری بی خبر و نا آگاه محصول کلید لمسی ارائه نموده و قیمت آن را با کلید لمسی ریموت دار هوشمند مقایسه می کنند و مشتری هم چون با موضوع  و فوائد ریموت آشنایی ندارد به واسطه قیمت پایین تر و با دیدن ظاهر زیبای کلید ، اقدام به خرید می نماید .

در این مقاله سعی شد به گوشه ای از موارد مهم ،  در تشخیص کالای مناسب و با کیفیت از کالای غیر مناسب پرداخته شود . مستدعی است که موارد دیگری نیز وجود دارد که بیان تمامی آنها در این مقوله نگنجیده و سعی خواهیم کرد در مقالات آتی به آن بپردازیم و نیز در این مقاله، سعی شد در ادای توضیحات از برند داخلی و خارجی خاصی نام برده نشود چرا که هستند برندهایی بسیار با کیفیت ، چه داخلی و چه خارجی ، که هم طراز کیفیتی محصولات پارمیس را با قیمت هایی مشابه و یا بیشتر از محصولات پارمیس عرضه کرده و با ارائه کالای باکیفیت ،  بجای تخریب باور های مصرف کنندگان ، استفاده از کلیدهای لمسی را ترویج نموده و باعث رضایت مشتری و گشایش این بازار به جای تخریب و تضعیف  آن می شوند . پارمیس از تمامی آنان به خاطر کمک به توسعه بازار محصولات تشکر نموده و از ایشان درخواست دارد که نگذارند سودجویان  به ظاهر تولید کننده و یا فروشنده،  با تله های قیمتی و یا دیگر روش های فریب دهنده و فروش کالاهای ضعیف به آنان ، باورهای مشتریان را نسبت به کلید های لمسی و یا دیگر تولیدات این صنعت تخریب نموده و به تولید و اقتصاد کشور عزیزمان ، زیان های غیر قابل جبرانی را وارد سازند.